اتحاد فدائیان کمونیست
کار ، مسکن ، آزادی ، جمهوری فدراتیو شورائی!

نکات امنیتی برای حضور در تظاهرات” بخشهای 1 و2

حضور فعال و چشمگیر توده ها در تجمعات،اعتراضات و نیز مبارزات خیابانی همواره از موثرترین روشهای انقلابی در جهان بوده است.اما بودجه های کلان نظامی،استفاده از روشهای وحشیانه برای سرکوب و ارعاب تجمع کنندگان،تجهیز یگانهای شورش به انواع امکانات برای خنثی سازی و دفع مردم معترض و نیز مجازات سنگین برای دستگیرشدگان دلایلی هستند که باید قبل،حین و بعد از شرکت کردن در مبارزات خیابانی نکات امنیتی را رعایت کنیم تا ضمن حفظ جان خود و همرزمانمان شانس مبارزه ی بهتر و موثرتر را داشته باشیم.مهمترین نکات حضور در یک مبارزه ی خیابانی را به بهانه ی قیام اخیر خلق ایران با هم بررسی میکنیم:

– قبل از حضور در هرگونه تجمع و اعتراض خیابانی؛موضوع را به یک یا دو تن از اشخاص مورد اطمینانتان اطلاع دهید تا در صورت مفقود شدنتان،از آخرین مکانتان خبر داشته و بتوانند اقدامات لازم را انجام دهند.

-قبل از شرکت در مبارزات خیابانی،اطمینان حاصل کنید با خود تلفن همراه،تبلت و سایر وسایل الکترونیکی نداشته باشید،تا در صورت دستگیر شدنتان،دسترسی به اطلاعات شما سخت تر باشد.

-اگر مبارزه خیابانی ناگهان و بدون برنامه ی قبلی پیش آمد و یا سهوا متوجه شدید با خود موبایل یا تبلت دارید،حتما آنرا در حالت پرواز گذاشته و ترجیحا آنرا خاموش کنید.

-اگر گروهی به خیابان میروید،مسیر تظاهرات،راههای ورود،راههای خروج و چند راه فرعی از جمله کوچه ها را بررسی کرده و به خوبی به خاطر بسپارید تا در صورت محاصره شدن راههای فرار از حلقه ی محاصره را بدانید.

-حتما از ماسک استفاده کنید،شرایط کرونایی استفاده کردن از ماسک را عادی جلوه میدهد،برای حضور در اعتراضات پوشاندن صورت با ماسک اقدامی فوق العاده مهم و موثر است.

– برای شرکت در تظاهرات لباس روزمره ی خود را نپوشید،لباسهای رنگ جیغ(زرد،نارنجی،قرمز)را نیز استفاده نکنید. لباسهای عادی که مدتی است از آن استفاده نکرده اید را بپوشید و تا چند روز بعد از تظاهرات آن ها را نپوشید.

-از کفش اسپرت و ورزشی استفاده کنید،کفشهای رسمی،سرعت و چابکی را به شدت پایین می آورد و با سر و صدایی که ایجاد میکند میتواند باعث شناسایی و دستگیری شود.

-از بردن وسایل غیر ضروری و دست و پاگیر جدا خودداری کنید،به همراه داشتن کیف،کوله و ساک میتواند ضمن پایین آوردن سرعت شما،در شناسایی شما به مامورین کمک کنید.

-قبل از حضور در تظاهرات،از حساب ایمیل خود چه در کامپیوتر چه در موبایل و تبلت خارج شوید.

-قبل از حضور در تظاهرات،از حساب شبکه های مجازی خود(فیسبوک،تلگرام،اینستاگرام،توئیتر،واتساپ و…) چه در کامپیوتر و چه بر روی موبایل و تبلت خارج شوید.

-قبل از هرگونه فعالیت،تاریخچه ی مرور گر خود را هم  بر روی سیستم کامپیوتر هم بر روی موبایل و تبلت پاک کنید.

-هنگامی که در شبکه های مجازی به گفتگوهای حساس با سایر رفقا یا اشخاص مورد اطمینانتان میپردازید بعد از پایان مکالمه حتما صفحه ی گفتگو را حذف کنید و از طرف مقابل نیز بخواهید متقابلا همین کار را انجام دهد.

-قبل از حضور در تظاهرات مطمئن شوید هیچگونه هارد،فلش،رم،سیمکارت،یادداشت حاوی آدرس یا شماره تلفن و کارت ویزیت همراه خود ندارید.

-در طول مسیر مراقب لباس شخصیها باشید،آنها گاهی تنها بین جمعیت حرکت میکنند و به ظاهر کار خاصی نمیکنند،اما بعد از پایان تظاهرات در شناسایی و دستگیری تظاهرا کنندگان به نیروهای امنیتی کمک میکنند.هرگاه احساس کردید کسی بیش از حد به شما نگاه میکند و یا در حال عکس یا فیلمبرداری از چهره ی شماست مانع شوید.

-در طول مسیر،به سوالات دیگران جواب دقیق ندهید،از دادن آدرس،شماره تلفن و یا نام واقعی خود به سایرین جدا خودداری کنید.

– با جمعیت حرکت کنید،تنها و دور از گروه نمانید،دستگیری یک نفر که به تنهایی مشغول مبارزه است به مراتب راحت تر از دستگیری کسی است که با جمعیت همراه است.

-اگر با شخص یا اشخاص دیگری به تظاهرات میروید،مکان قرار را در نزدیکی تجمع تعیین کنید،از ابتدای مسیرتان گروهی حرکت نکنید.از قرار گذاشتن در نزدیکی محل کار یا زندگیتان اکیدا خودداری کنید.

-اگر به ناچار مجبور به استفاده از موبایل شدید،در مکالماتتان به هیچ عنوان نام اشخاص،اماکن و یا سران نظام را نبرید؛سیستم شنود مخابراتی رژیم بعد از گفتن کلمات حساس آغاز به کار میکند.مکالمات را به صورت رمزگذاری شده و به مختصر و کوتاه ترین حد ممکن برسانید.

-به افرادی که وسایل اضافی دارند شک کنید،لباس شخصی ها معمولا از کیفهای دوشی،بیسیم و ایرپاد یا هندزفری استفاده میکنند.

-هنگام تظاهرات،هرگز افرادی که میشناسید را به اسم صدا نزنید.

-اگر به ناچار از موبایل استفاده کردید و مجبور شدید اس ام اس بدهید؛لغات حساس را با فاصله تایپ کنید تا شانس ردیابی و شنود مکالمه را پایین بیاورید:میدان آزادی شلوغه*می د ان آز ادی شل وغه

-اگر نشانه ی خاصی مثل خالکوبی یا جای زخم دارید حتما آنرا بپوشانید،از پیراهن آستین دار استفاده کنید.

-در شب و هنگام تاریکی هوا،از لباسهای تیره استفاده کنید تا هم تشخیصتان برای مامورین سخت باشد و هم در هنگام فرارِ احتمالی راحت تر بتوانید بگریزید.

-در خانه و یا محل زندگیتان هیچ چیز مشکوکی نداشته باشید،تا اگر دستگیر شدید و مامورین برای تفتیش به خانه آمدند چیزی پیدا نکنند.

-اگر در مبارزه ی خیابانی تازه کار هستید و تجربه ی قبلی ندارید،در صفوف اولیه حرکت نکنید،اولین کسی نباشید که به سمت مامورین و یا ماشین های نظامی حمله میکند و گروه را رهبری نکنید،این وظایف را به دوش کسانی بگذارید که سابقه ی بیشتری دارند.

-نحوه ی ساخت و استفاده از بمب و نارنجکهای دستی ساده نظیر کوکتل مولوتف را بیاموزید.

-کمکهای اولیه را در سطح مقدماتی یاد بگیرید،پانسمان،ضدعفونی کردن،جلوگیری از خونریزی و حمل مصدومین میتواند بسیار حیاتی باشد.

-آمادگی بدنی خود را حفظ کنید،اگر به صورت آماتور در تظاهرات شرکت میکنید حداقل چند دقیقه قبل از حضور در خیابان چند حرکت کششی انجام دهید تا در هنگام فرار احتمالی دچار گرفتگی یا کشیدگی عضلات نشوید.

-سنگربندی خیابانی را یاد بگیرید،از سطلهای زباله،لاستیک ماشینها،ماشینهای آتش گرفته،تابلوهای راهنمایی و موارد مشابه کمک بگیرید تا بتوانید خیابانها را ببندید.

-اگر موبایل به همراه دارید،حتما مکان یاب را خاموش کنید.

-برای ارسال فیلم،عکس،اخبار و اطلاعات هرگز از تلگرام و واتساپ نسخه ی غیراصلی استفاده نکنید،پیام رسانهای داخلی را حذف کنید و ترجیحا به جای پروکسی از وی پی ان استفاده کنید.

-در تجمعات هرگز فیلم و عکس سلفی نگیرید.

-اس ام اس ها و تماسهای صوتی اخیر را در موبایلتان پاک کنید.اگر شماره یا اطلاعاتی از سایر افراد در موبایلتان دارید که میتواند امنیت آنها را با خطر روبرو سازد حتما به پاکسازی آن مبادرت ورزید.

-در صورت هجوم نیروهای نظامی،به هر نحوِ ممکن مانع از دستگیریِ سایر اعضای تیم شوید،حلقه های محاصره را بشکنید،از طرفهای گوناگون به سمت ماموران حمله ور شوید و رفقایی که در خطر اند را نجات دهید.

-زمان مناسب برای مبارزه و زمان مناسب برای فرار را تشخیص دهید،از اقدامات هیجانی در زمانی که خطر را حس میکنید بپرهیزید.

-برای مقابله با گاز اشک آور،شربت معده را مقداری آب ولرم ترکیب کرده و اسپری کنید،اگر قادرید روی گاز اشک آوری که تازه انداخته شده را با مخروط های پلاستیکی خیابان یا سطل بپوشانید و یا آنرا به سمت مامورین(با دستکش یا بوسیله ی پا)بیاندازید،انداختن نارنجکها و گلوله های اشک آور در آب و پوشاندن درِ آن نیز میتواند راهگشا باشد.

-سوزاندن لاستیک یا زباله در خیابان میتواند به اکسیده شدن گازهای اشک آور و اسپری ها کمک کند و اثر آنها را به شدت پایین می آورد.

-بعد از تماس اسپری فلفل با صورت،صورت را با آب سرد و بدون مالشِ آن بشویید،از آب گرم استفاده نکنید تا منافذ پوستی بیشتر باز نشود.سرفه کنید و سعی کنید مقداری از آب دهان و بینی تان خارج شود.

-چشمتان را با آب سرد بشویید،از مالیدن چشم خودداری کنید و سریع و مکرر پلک بزنید.اگر از لنز استفاده میکنید حتما آنرا پیش از حضور در تجمع بردارید.

-برای جلوگیری از حرکت موتورسواران و ماشینهای پلیس از گل میخ استفاده کنید برای ساخت  آن روی درب نوشابه چند سوراخ ایجاد کنید و در جهات مختلف به آن میخ وارد کنید تا گل میخ به هر شکل روی زمین افتاد حداقل یک میخ آن رو به بالا بیافتد.از لوله های استوانه ای پلاستیکی،مقوایی یا اسفنج فشرده نیز میتوانید استفاده کنید.تمام گل میخ ها را یک نفر حمل نکند هر نفر حدود ۱۰ تا ۲۰ عدد به همراه داشته باشد.گل میخها را به افرادی بدهید که آمادگی بدنی بالاتری دارند،به افراد آماتور ماموریتهای ساده تر بدهید.

“نکات امنیتی برای حضور در تظاهرات 2” بخش دوم

– در هنگام تظاهرات و حضور در آن از برنامه هایی که برای استفاده،نیاز به فعالسازیِ مکان یاب دارند؛نظیر اسنپ،تپسی،ماکسیم و گوگل مپ استفاده نکنید.

-اگر مبارزات خیابانی از شدت بیشتری برخوردار است،قبل از حضور در خیابان،تکه ای پارچه یا ماسک را به سرکه ی سیب یا آبلیمو آغشته کرده در نایلونی گذاشته و همراه خود ببرید،این ماسک میتواند تا حد زیادی مانع اثر مخرب گازها و اسپری ها باشد.

-از چند لباس استفاده کنید،زیر لباس اصلی لباس دیگری بپوشید،تا هم در برابر برخورد ضربات احتمالی باتوم درد کمتری احساس کنید،هم در هنگامِ فرار احتمالی بتوانید تغییر ظاهر دهید.

-لباس تنگ نپوشید،تیشرت پیراهن و شلوار شما نباید جذب و تنگ باشد،اینگونه لباسها قدرت عمل را از شما گرفته و مانع حرکت لازم و دویدن میشود.

-برای بازکردن دستبندهای پلاستیکی،آتش زدن سطلهای زباله و نیز روشن کردن نارنجکهای دست ساز،فندک همراه داشته باشید.اگر دستگیر شدید همراه داشتن فندک را سیگاری بودنتان عنوان کنید.

-نقطه ی مناسبی را برای آغاز تظاهرات پیدا کنید،جایی که نیروهای امنیتی کمتر و مردم معترض بیشترند.

-اگر مصدوم شدید،تا جای ممکن به مراکز درمانی مراجعه نکنید.

-اگر باتوم خورده اید از کمپرس آب سرد و یخ استفاده کنید،اگر دچار بریدگی یا خراش شده اید از بتادین استفاده و سعی کنید خودتان آنرا پانسمان کنید.

-اگر گلوله ی ساچمه ای خورده اید،خودتان یا شخص دیگری که مورد اعتمادتان است دستها و محل برخورد را با الکل یا آب و صابون ضد عفونی کرده و با پنس یا موچینِ ضد عفونی شده روی حرارت سعی کنید ساچمه ها را درآورید،روی زخم را ببندید و هر 8 ساعت سفالکسین بخورید.

-اگر مجبور شدید به مراکز درمانی بروید،هرگز به بیمارستانها نروید،به درمانگاه های خلوت یا تزریقاتی های شبانه روزی بروید،برای پذیرش از دفترچه و کارت شناسایی خودتان استفاده نکنید،عنوان کنید میخواهید آزاد(بدون دفترچه های خدمات درمانی)ویزیت شوید؛برای ثبت در سیستم از نام و مشخصات ساختگی استفاده کنید.

-هسته های پیشگامِ مبارزه،روزهای قبل از تظاهرات مکان دوربینها و مسیرهایی که در دید دوربین قرار دارند را شناسایی کنند،اما هنگام تظاهرات حتی اگر چهره ی خود را پوشانده اید سعی کنید به دوربینها خیره نشوید.

-وزارت اطلاعات در فراخوانهای گسترده مردم را به لو دادن مبارزین و تجمع کنندگان دعوت میکند؛برای رفتن به تظاهرات راههای اصلی را امتحان نکنید،از معابر و کوچه هایی که کمتر از آن رفت و آمد دارید استفاده کنید؛در زمان بازگشت به منزل نیز همین اصل را رعایت کنید.

-هیجان انقلابی را در جامعه زنده نگه دارید؛اما مراقب باشید در دام کاشف ها و لباس شخصی ها نیافتید.با راننده تاکسی ها،مغازه داران،کارمندهای ادارات،دستفروشها و دیگر کسانی که نمیشناسید در مورد مبارزات و تظاهرات چیزی نگویید.

-اگر برای فیلمبرداری با خود موبایل میبرید؛ترجیحا موبایل اصلی خود را نبرید موبایلی را برای این کار در نظر بگیرید که فاقد هرگونه اطلاعات،سیمکارت و شماره تماسی باشد.اگر از موبایل خود استفاده میکنید نفر دیگری را مسئول مراقبت از پشت سر خود قرار دهید تا در صورت حمله ی مزدوران غافلگیر نشوید.

– ماسک اضافی با خود داشته باشید تا در صورت از بین رفتن ماسکتان همچنان بتوانید صورتتان را بپوشانید؛اگر به ماسک دسترسی ندارید از تیشرت یا پیراهنتان استفاده کنید.

-کوکتل مولوتف را میتوان برای زمان نسبتا طولانی نیز نگه داشت اما ترجیحا تعدادی بسازید که بتوانید در همان روز استفاده کنید تا در صورت تفتیش آثار جرمی در محل  شما پیدا نکنند؛کوکتل ها را دور از شعله(آشپزخانه و…)و در محلی امن نگه داری کنید.

-در اکثر انقلابها آتش زدن و تخریب دستگاههای دولتی و اموال متعلق به حاکمیت از نمادهای خیزش انقلابی محسوب میشود اما آتش زدن بانک نماد مبارزه با سرمایه داری و اقتصادِ رانتی است؛به موسسات مالی و بانکها خسارت بزنید.

-برای حمله به ماموران تنهایی اقدام نکنید؛گروهی ضربه بزنید؛ماشینهای پلیس را قبل از آتش زدن و تخریب کامل از تجهیزات خالی کرده و اسلحه ها را غنیمت بگیرید.

-فضا را انقلابی نگه دارید؛شبها شعار نویسی کنید،محل هایی را انتخاب کنید که دوربین ندارند یا در نقطه ی کور قرار دارند؛اگر دوربینها تمام منطقه را پوشش میدهند،لباس متفاوت از لباس اصلی بپوشید و چهره را کاملا بپوشانید.برای جلوگیری از اتلاف وقت و احتمال دستگیری،روی برگه ی رادیولوژی(بدون اسم و مشخصات)شعار را نوشته و با کاتر آنرا بِبُرید تا هنگام پاشیدن اسپری زمان کمتری صرف کنید.بعد از پایان کار در محلی دور از محل زندگی برگه را به کلی از بین ببرید.

-در خانه نمانید،زمانی که فضا ملتهب و انقلاب قریب الوقوع بنظر می آید حتی اگر قصد درگیریِ رو در رو را ندارید در خانه نمانید و در اماکن پرتردد و شلوغ شهر حاضر شوید.

-در ساعات اعتراضات،میتوانید ماشینهای خود را سر چهارراه خاموش کنید،با ایجاد راهبندان کار برای مبارزان پیاده راحت تر میشود.سواره یا پیاده در قیام شرکت کنید.

-تا جای ممکن به تنهایی در تظاهرات شرکت نکنید،حتی برای شعار نویسی هم حداقل دو نفر باشید.مامورین بیشتر به دنبال دستگیری معترضینی اند که تنها به نظر می آیند.همه ی تیم نباید به یک کار مشغول شوند.اطراف را به خوبی زیر نظر داشته باشید.

-قبل از حضور در تظاهرات برنامه داشته باشید؛همیشه احتمال دستگیری وجود دارد،نقشه ی مناسبی در ذهن داشته باشید و با رفقایتان هم در میان بگذارید.رفتن به خرید،از سرکار برگشتن،سر زدن به یکی از اقوام،بیمار شدن و مراجعه به درمانگاه و امثالهم را با توجه به ساعت و شرایطی که دارید(سر و وضعتان در آن زمان،وسایلی که با خود دارید و…)بهانه ی حضور در خیابان کنید.

-تا جای ممکن نه اجازه بدهید ماموران امنیتی کسی از معترضان را با خود ببرند و نه خودتان دستگیر شوید؛اما در صورت دستگیری سعی کنید آرامشتان را حفظ کنید و در تمام مراحل سوال و جواب حضور در خیابان برای شرکت در تظاهرات را منکر شوید.کمبود خانه های امن اطلاعات و بازداشتگاه ها و خیل عظیم بازداشتی ها دلایل عمده ای برای آزاد شدن شما هستند.ارتباطتان را باسایر رفقا و یا گروهها هرگز فاش نکنید.

“نکات امنیتی برای حضور در تظاهرات 2” بخش دوم

– در هنگام تظاهرات و حضور در آن از برنامه هایی که برای استفاده،نیاز به فعالسازیِ مکان یاب دارند؛نظیر اسنپ،تپسی،ماکسیم و گوگل مپ استفاده نکنید.

-اگر مبارزات خیابانی از شدت بیشتری برخوردار است،قبل از حضور در خیابان،تکه ای پارچه یا ماسک را به سرکه ی سیب یا آبلیمو آغشته کرده در نایلونی گذاشته و همراه خود ببرید،این ماسک میتواند تا حد زیادی مانع اثر مخرب گازها و اسپری ها باشد.

-از چند لباس استفاده کنید،زیر لباس اصلی لباس دیگری بپوشید،تا هم در برابر برخورد ضربات احتمالی باتوم درد کمتری احساس کنید،هم در هنگامِ فرار احتمالی بتوانید تغییر ظاهر دهید.

-لباس تنگ نپوشید،تیشرت پیراهن و شلوار شما نباید جذب و تنگ باشد،اینگونه لباسها قدرت عمل را از شما گرفته و مانع حرکت لازم و دویدن میشود.

-برای بازکردن دستبندهای پلاستیکی،آتش زدن سطلهای زباله و نیز روشن کردن نارنجکهای دست ساز،فندک همراه داشته باشید.اگر دستگیر شدید همراه داشتن فندک را سیگاری بودنتان عنوان کنید.

-نقطه ی مناسبی را برای آغاز تظاهرات پیدا کنید،جایی که نیروهای امنیتی کمتر و مردم معترض بیشترند.

-اگر مصدوم شدید،تا جای ممکن به مراکز درمانی مراجعه نکنید.

-اگر باتوم خورده اید از کمپرس آب سرد و یخ استفاده کنید،اگر دچار بریدگی یا خراش شده اید از بتادین استفاده و سعی کنید خودتان آنرا پانسمان کنید.

-اگر گلوله ی ساچمه ای خورده اید،خودتان یا شخص دیگری که مورد اعتمادتان است دستها و محل برخورد را با الکل یا آب و صابون ضد عفونی کرده و با پنس یا موچینِ ضد عفونی شده روی حرارت سعی کنید ساچمه ها را درآورید،روی زخم را ببندید و هر 8 ساعت سفالکسین بخورید.

-اگر مجبور شدید به مراکز درمانی بروید،هرگز به بیمارستانها نروید،به درمانگاه های خلوت یا تزریقاتی های شبانه روزی بروید،برای پذیرش از دفترچه و کارت شناسایی خودتان استفاده نکنید،عنوان کنید میخواهید آزاد(بدون دفترچه های خدمات درمانی)ویزیت شوید؛برای ثبت در سیستم از نام و مشخصات ساختگی استفاده کنید.

-هسته های پیشگامِ مبارزه،روزهای قبل از تظاهرات مکان دوربینها و مسیرهایی که در دید دوربین قرار دارند را شناسایی کنند،اما هنگام تظاهرات حتی اگر چهره ی خود را پوشانده اید سعی کنید به دوربینها خیره نشوید.

-وزارت اطلاعات در فراخوانهای گسترده مردم را به لو دادن مبارزین و تجمع کنندگان دعوت میکند؛برای رفتن به تظاهرات راههای اصلی را امتحان نکنید،از معابر و کوچه هایی که کمتر از آن رفت و آمد دارید استفاده کنید؛در زمان بازگشت به منزل نیز همین اصل را رعایت کنید.

-هیجان انقلابی را در جامعه زنده نگه دارید؛اما مراقب باشید در دام کاشف ها و لباس شخصی ها نیافتید.با راننده تاکسی ها،مغازه داران،کارمندهای ادارات،دستفروشها و دیگر کسانی که نمیشناسید در مورد مبارزات و تظاهرات چیزی نگویید.

-اگر برای فیلمبرداری با خود موبایل میبرید؛ترجیحا موبایل اصلی خود را نبرید موبایلی را برای این کار در نظر بگیرید که فاقد هرگونه اطلاعات،سیمکارت و شماره تماسی باشد.اگر از موبایل خود استفاده میکنید نفر دیگری را مسئول مراقبت از پشت سر خود قرار دهید تا در صورت حمله ی مزدوران غافلگیر نشوید.

– ماسک اضافی با خود داشته باشید تا در صورت از بین رفتن ماسکتان همچنان بتوانید صورتتان را بپوشانید؛اگر به ماسک دسترسی ندارید از تیشرت یا پیراهنتان استفاده کنید.

-کوکتل مولوتف را میتوان برای زمان نسبتا طولانی نیز نگه داشت اما ترجیحا تعدادی بسازید که بتوانید در همان روز استفاده کنید تا در صورت تفتیش آثار جرمی در محل  شما پیدا نکنند؛کوکتل ها را دور از شعله(آشپزخانه و…)و در محلی امن نگه داری کنید.

-در اکثر انقلابها آتش زدن و تخریب دستگاههای دولتی و اموال متعلق به حاکمیت از نمادهای خیزش انقلابی محسوب میشود اما آتش زدن بانک نماد مبارزه با سرمایه داری و اقتصادِ رانتی است؛به موسسات مالی و بانکها خسارت بزنید.

-برای حمله به ماموران تنهایی اقدام نکنید؛گروهی ضربه بزنید؛ماشینهای پلیس را قبل از آتش زدن و تخریب کامل از تجهیزات خالی کرده و اسلحه ها را غنیمت بگیرید.

-فضا را انقلابی نگه دارید؛شبها شعار نویسی کنید،محل هایی را انتخاب کنید که دوربین ندارند یا در نقطه ی کور قرار دارند؛اگر دوربینها تمام منطقه را پوشش میدهند،لباس متفاوت از لباس اصلی بپوشید و چهره را کاملا بپوشانید.برای جلوگیری از اتلاف وقت و احتمال دستگیری،روی برگه ی رادیولوژی(بدون اسم و مشخصات)شعار را نوشته و با کاتر آنرا بِبُرید تا هنگام پاشیدن اسپری زمان کمتری صرف کنید.بعد از پایان کار در محلی دور از محل زندگی برگه را به کلی از بین ببرید.

-در خانه نمانید،زمانی که فضا ملتهب و انقلاب قریب الوقوع بنظر می آید حتی اگر قصد درگیریِ رو در رو را ندارید در خانه نمانید و در اماکن پرتردد و شلوغ شهر حاضر شوید.

-در ساعات اعتراضات،میتوانید ماشینهای خود را سر چهارراه خاموش کنید،با ایجاد راهبندان کار برای مبارزان پیاده راحت تر میشود.سواره یا پیاده در قیام شرکت کنید.

-تا جای ممکن به تنهایی در تظاهرات شرکت نکنید،حتی برای شعار نویسی هم حداقل دو نفر باشید.مامورین بیشتر به دنبال دستگیری معترضینی اند که تنها به نظر می آیند.همه ی تیم نباید به یک کار مشغول شوند.اطراف را به خوبی زیر نظر داشته باشید.

-قبل از حضور در تظاهرات برنامه داشته باشید؛همیشه احتمال دستگیری وجود دارد،نقشه ی مناسبی در ذهن داشته باشید و با رفقایتان هم در میان بگذارید.رفتن به خرید،از سرکار برگشتن،سر زدن به یکی از اقوام،بیمار شدن و مراجعه به درمانگاه و امثالهم را با توجه به ساعت و شرایطی که دارید(سر و وضعتان در آن زمان،وسایلی که با خود دارید و…)بهانه ی حضور در خیابان کنید.

-تا جای ممکن نه اجازه بدهید ماموران امنیتی کسی از معترضان را با خود ببرند و نه خودتان دستگیر شوید؛اما در صورت دستگیری سعی کنید آرامشتان را حفظ کنید و در تمام مراحل سوال و جواب حضور در خیابان برای شرکت در تظاهرات را منکر شوید.کمبود خانه های امن اطلاعات و بازداشتگاه ها و خیل عظیم بازداشتی ها دلایل عمده ای برای آزاد شدن شما هستند.ارتباطتان را باسایر رفقا و یا گروهها هرگز فاش نکنید.

*منتظر قسمتهای بعدی باشید…

زنده باد سوسیالیسم

زنده باد آزادی

زنده باد قیام رادیکال خلقهای ایران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Translate »