اتحاد فدائیان کمونیست
کار ، مسکن ، آزادی ، جمهوری فدراتیو شورائی!

بیانیه آغاز فعالیتهای سراسری رزم ماندگار

ما بر آنیم که در پشتیبانی و هموندی با جنبش کارگری، جنبش دادخواهی و دیگر جنبش های اجتماعی در ایران، بار دیگر پس از یک وقفه چند ماهه بعد از بزرگداشت پنجاهمین سالگرد حماسه سیاهکل فعالیت های اجتماعی و سیاسی خود را بر مبنای گسترش فعالیت‌های مبارزاتی و همکاری بین نیروهای پیشرو، چپ، کمونیست و سوسیالیست در صفوفی منسجم‌ و یکپارچه‌ ادامه دهیم. در مقطع تاریخی کنونی، به ویژه پس از خیزش دی ماه ۱۳۹۶ و آبان ماه ۱۳۹۸ پرسش‌ها و چالش‌های مشخص‌تری پیش رویمان قرار دارد که پاسخ به آن‌ها، در قلب خویش، رنگین کمانی از ایده‌های آفرینشگر را پدید آورده که بازنگری و نوسازی تشکل‌ها و گروه‌ها را به عنوان موضوعی جدی، در دستور کار همه کنشگران سیاسی و اجتماعی بویژه کمونیست ها قرار می‌دهد.

ما، جمعی از فعالین کارگری، زندانیان سیاسی سابق و کنشگران سیاسی – اجتماعی سوسیالیست، که دارای پیشینه‌ سیاسی سازمان چریک های فدایی خلق هستیم، در پاسخ به ضرورت تاریخی که امروزه در پیش روی همه ما قرار دارد، فعالیتهای هماهنگ خود را در سطح چند شهر و کشور آغاز می کنیم و تلاش داریم، همگام با مبارزات جاری کارگران اعتصابی، جنبش ها و اعتراضات سراسری کنونی، یاری رسان فرودستان جامعه باشیم.

ما، فعالیت‌ها و دستور کار خود را در جهت پشتیبانی و همراهی با مبارزه طبقاتی کارگران و زحمتکشان و نیز جنبش‌های اجتماعی برای جامعه ای آزاد و برابر، فارغ از سلطه استبداد و استثمار.سامان دهی کرده و گام‌ برمیداریم.

ما، براین باوریم که سرنگونی انقلابی کلیت رژیم سرمایه‌داری جمهوری اسلامی تنها به واسطه پشتیبانی از مبارزه طبقاتی کارگران و زحمتکشان و اکثریت مزد بگیران جامعه میسر است.

ما، به عنوان نیرویی پیشرو، چشم‌انداز رهایی‌بخش اجتماعی و سیاسی را با شکل دهی به جامعه‌ای برابری طلب و سوسیالیستی امکانپذیر می‌بینیم.

محورها و موضوعات زیر از اولویت‌های سیاسی مورد توافق جمع ما در لحظه کنونی است:

 پشتیبانی، همراهی و همیاری با جنبش کارگری و مبارزاتشان در ایران و جلب همبستگی بین المللی در این زمینه.۱

۲- پشتیبانی از جنبش های اجتماعی پیشرو در ایران نظیر: حاشیه نشینان و زحمتکشان شهر و روستا، جنبش زیست محیطی، جنبش برابری طلبانه زنان، دانشجویان، خلق‌ها و ملل تحت ستم.

۳- حضور و پشتیبانی از جنبش دادخواهی، مبارزه برای لغو کامل شکنجه و اعدام و کنشگری فعال برای رهایی همه زندانیان سیاسی و عقیدتی.

۴- دفاع از آزادی بی قید و شرط اندیشه، بیان، تشکل و نیز جدایی کامل دستگاه دین از دولت.

۵- مبارزه برای سرنگونی انقلابی کلیت رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی ایران، بدست طبقه کارگر و توده های زحمتکش، در حین مخالفت با هر نوع مداخله امپریالیستی و جنگ افروزانه.

۶- باورمندی به برابری کامل حقوق انسانها، اعم از زن، مرد و دگرباشان جنسی در تمامی عرصه های زندگی اجتماعی، اقتصادی و سیاسی.

**********

تشکل رزم ماندگار راهکارهای خود را از طریق هم اندیشی برای فعالیت سیستماتیک براساس توافقات و اشتراکات خود تعیین کرده و در این راه برای ارتقای همبستگی مبارزاتی و همگامی در فعالیت‌های همگن دست یاری و مساعدت به سوی همه فعالان منفرد و نیز تشکلهای انقلابی همسو دراز می‌کند.

سرنگون باد کلیت رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی

پیروز باد مبارزات کارگران و زحمتکشان ایران

                                                زنده باد آزادی، زنده باد سوسیالیسم

                                                              دسامبر ۲۰۲۱

   ایمیل آدرس، برای تماس و همکاری:      siahkal50@gmail.com 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Translate »