اتحاد فدائیان کمونیست
کار ، مسکن ، آزادی ، جمهوری فدراتیو شورائی!

فراخوان حمایت ازاعتراضات سراسری معلمان

فراخوان حمایت ازاعتراضات سراسری معلمان

معلمان زحمتکش کشور که ازجمله محروم ترین اقشار جامعه محسوب میگردند ،درسالهای اخیر همچون طبقه کارگرایران  بیشترین بارفشارومحرومیت های ناشی از تشدید بحران اقتصادی و غارت و چپاول مافیای قدرت وثروت را متحمل شده ومیشوند . معلمان کشور برای مقابله با تعرضات نظام حاکم وبرای تحقق خواست های صنفی وسیاسی شان  ازپای ننشسته وبه اشکال مختلف مبارزه  دست زده اند. درپیش گرفتن سیاست سرکوب ،دستگیری، زندان ،اخراج ازکار  و تهدید و توبیخ  توسط رژیم جمهوری اسلامی ووعده ووعید های پوچ وعوامفریبانه سردمداران دستگاه دولتی نه تنها مانع ادامه مبارزات معلمان نشده است بلکه در پاسخ به سرکوبگریها و بی جواب ماندن مطالباتشان به مبارزات شان ادامه داده و دورجدید مبارزات سراسری خود را ازاسفند سال گذشته آغازنمودند .تجمع اعتراضی معلمان دراستانهای تهران ، آذربایجان،کردستان، خراسان، قزوین، فارس، لرستان، هرمزگان، خوزستان ودیکر شهرها وروستاهای کشور ازاسفند سال گذشته تاکنون به مبارزات معلمان جنبه سراسری وتوده ای داده است که درصورت حفظ استقلال و تامین اتحاد و تداوم مبارزه میتواند چشم اندازنوینی را دربرابر مبارزات اقتصادی و سیاسی معلمان وسایرتوده های زحمتکش مردم بگشاید.

اکنون درآستانه اول ماه مه جمعی از فرهنگیان کشور باردیگر طی فراخوانی ازهمه معلمان و فرهنگیان سراسر کشور خواسته اند تا درروز بیست وهفتم فروردین ماه ازساعت نه ونیم صبح تا دوازده ظهر درمراکز استانها وشهرستانها دربرابر ادارات کل آموزش و پرورش به تجمع سکوت دست زده  و مستقل از «کانون صنفی معلمان» وبصورت خودوش دست به اعتراض بزنند. معلمان درفراخوان خود مطالبات زیررا مطرح کرده وخواهان تحقق آنها شده اند.

« ما معلمان سراسر کشور خواهان برآورده شدن مطالبات زیر هستیم:

1-ترمیم و اصلاح حقوق و و دستمزدها٬ هماهنگ با سایر کارکنان دولت از ابتدای سال 1394

2-ساخت بیمارستان های تخصصی فرهنگیان در مراکز استان ها و فوق تخصصی فرهنگیان در کلان شهرها تا پایان 1398

3-احیای بانک فرهنگیان برای گشایش مالی و اعطای تسهیلات ارزان قیمت به فرهنگیان تا خرداد 1395

4- ساخت و خرید هتل و مراکز اسکان قابل قبول در شان معلم و خانواده های آنان در شهرهای مشهد٬ قم٬ کرانه های دریای خزر و خلیج فارس ٬ جزایر کیش و قشم و تمام شهرهای بزرگ کشور که خود فرهنگیان می توانند با خرید سهام آنها بخشی از سرمایه و نقدینگی مورد نیاز آن را تامین نمایند ٬ این کار می تواند به تدریج تا سه سال آینده کاملا محقق شود

5- نظارت بیشترو حسابرسی دقیق تر بر صندوق ذخیره فرهنگیان و هدایت بخشی از سرمایه فرهنگیان عضو این صندوق در پروژه هایی که نام برده شد.

6-دخالت تشکل های مستقل معلمان در تدوین کتاب های درسی

7-اختصاص بودجه لازم و ساخت و استاندارد کردن محیط های آموزشی مطابق با استاندارد های بین المللی

8-اجرای ماده 51 برای فرهنگیان جانباز و ایثارگر

9-اعطای مجوز فعالیت به کانون های صنفی فرهنگیان

10 تبدیل وضعیت نیروهای حق التدریسی و پیمانی به رسمی

11-لغو هر نوع محکومیت فعالان صنفی فرهنگیان اعم از زندان ٬ انفصال از خدمت ٬ تبعید و ….که تنها به سبب فعالیت صنفی صادر شده است و جبران خسارت وارد شده بر این عزیزان.

12- پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان به طور کامل و بلافاصله بعد از بازنشستگی و پرداخت حقوق بازنشستگان عزیز هماهنگ با سایر کارکنان دولت و عدم حذف رتبه شغلی ایشان .

13-برخوردای ار آموزش برابر٬ رایگان وبا کیفیت و حق همه است با خصوصی سازی و واگذاری مدارس٬ این موهبت را از کودکان فقیر نگیرید.

14-ارایه لایحه بهبود سطح معیشت فرهنگیان در اسر ع وقت ٬ چرا که نظام رتبه بندی نظامی تکمیلی است و به هیچ وجه سطح معیشت فرهنگیان را متناسب با خط فقر و دریافت های دیگر ارگان ها افزایش نمی دهد .

از طرف فرهنگیان کل کشو»

ما ضمن حمایت وپشتیبانی ازمطالبات ومبارزات معلمان کشور ،کارگران وسایرزحمتکشان و دانش آموزان ودانشجویان را به حمایت از اقدامات اعتراضی معلمان فرامیخوانیم.

زنده باد اتحاد وهمبستگی کارگران وزحمتکشان سراسر کشور

پیروزباد مبارزات معلمان زحمتکش

 

سازمان

اتحادفدائیان کمونیست 26فروردین 1394

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Translate »